ENDE

Město Bílina

Město Bílina
Mírové náměstí

Mírové náměstí

Pohled na náměstí po revitalizaci

Víte Kde najít?

Kde najít?

Víte

Vyhledávání

Příprava tunelu v Bílině pokračuje

DSC 2575 lowres
Ředitelství silnic a dálnic hledá v rámci tunelové varianty taková technická řešení, která projekt přiblíží jeho ekonomické efektivitě.
Aktuálně řešený projekt, který počítá s vedením silnice I/13 v tunelu pod částí Bíliny, je poslední možnou variantou, jak odstranit úzké hrdlo na jinak čtyřpruhové silnici mezi Teplicemi a Mostem. ŘSD ČR a město Bílina proto hledají cesty, jak projekt prosadit. Hlavním problémem jsou vysoké náklady tunelového řešení, které se pak odrážejí v ekonomické efektivitě stavby. První koncept technicko-ekonomické studie vyšel předběžně jako ekonomicky neefektivní. „Na základě výsledků dopravního modelu jsme upravili řešení mimoúrovňové křižovatky u lázní Kyselka tak, aby tunel využívala i doprava přijíždějící do Bíliny po silnici II/257 od Loun. Tím se předpokládaná intenzita dopravy v tunelu zvýšila z 13 000 vozidel za den na přibližně 18 000 vozidel za den. Ani tak se ale zřejmě nedostaneme na úroveň, kdy by stavba ekonomicky vyšla,“ řekl na setkání zástupců ŘSD ČR a města Bíliny Michal Vrabec z generálního ředitelství ŘSD ČR. K prosazení stavby, jakožto posledního možného řešení úpravy silnice I/13, proto bude potřeba dalších argumentů.
Vzhledem k současnému vedení silnice I/13 převážně dvoupruhovým průtahem města se semafory a kruhovými objezdy, navíc v těsné blízkosti řeky Bíliny, je argumentů více než dost. „Jsme připraveni aktuální tunelovou variantu prosadit. Důvodů je celá řada, ať už se jedná o kvalitu ovzduší, hlukovou zátěž, ochranu historického centra nebo i řeky Bíliny, která má v budoucnu zásobovat jezera vzniklá na místech vytěžených lomů, které by měly sloužit po výstavbě vodních elektráren jako energetický zdroj s kapacitou v rozmezí 1000 až 2000 megawatt“ vyjmenovala několik stěžejních argumentů starostka Bíliny Zuzana Schwarz Bařtipánová. Záměr celého projektu by měla Centrální komise Ministerstva dopravy řešit v listopadu tohoto roku.
Příprava tunelové varianty však nadále pokračuje. ŘSD ČR v rámci požadavků vyplývajících z dokumentace vlivu stavby na životní prostředí provádí průzkum ovlivnění stavby na krajinný ráz nebo migrační studie. Jedná se o dlouhodobé činnosti, které ve výsledku mohou celou přípravu projektu významně urychlit.


Vytvořeno 9.9.2020 6:59:35 | přečteno 163x | zofkova
 

Sloupec 02

Břežánská 50/4, 41831 Bílina
ePodatelna@bilina.cz

+420 417 810 811

č.ú. 19-1060440379/0800

IČ: 00266 230
DIČ: CZ 00266 230

ID Datové schránky: qdtb7vx

Sloupec 04

Partnerská města
Stropkov, obrázek se otevře v novém okně
Dippoldiswalde, obrázek se otevře v novém okně
Jaraczewo, obrázek se otevře v novém okně
 Bilgoraj, obrázek se otevře v novém okně
Novovolynsk, obrázek se otevře v novém okně
kobyli logo 01, obrázek se otevře v novém okně

 
load