ENDE

Město Bílina

Město Bílina
Město Bílina uspělo v celostátní soutěži Zlatý erb

Město Bílina uspělo v celostátní soutěži Zlatý erb

Město Bílina získalo 2. místo v celostátní soutěži Zlatý erb, v kategorii nejlepší elektronická služba a projekt Smart city za PORTÁL OBČANA

Víte Kde najít?

Kde najít?

Víte

Vyhledávání

Tisková zpráva - Tunel v Bílině bude zahrnut do tahové ekonomické studie

DSC 2959 OK

Ředitelství silnic a dálnic ČR nevzdává snahu vybudovat pod Bílinou čtyřpruhový tunel, který by nejenže vyřešil neúnosnou situaci na průtahu městem, ale navíc by udržel čtyřpruhový tah silnice I/13, a to prakticky z dálnice D8 až do Chomutova.

Město Bílina je úzkým hrdlem jinak kapacitně vyhovující silnice I/13, která je mezi Teplicemi a Chomutovem realizovaná ve čtyřpruhovém uspořádání. Dopravní bodová závada u Třebušic totiž byla odstraněna na konci roku 2020 a i tam je nyní silnice I/13 čtyřpruhová. V Bílině se však silnice I/13 mění na průtah městem, který je dvou- až třípruhový se semaforem a několika kruhovými objezdy. Ve špičce trvá projet přes kilometr dlouhý průtah Bílinou klidně 40 minut.

V rámci řešení dopravy v Bílině bylo v minulosti prověřováno mnoho možných variant. Nejschůdnější se nakonec jeví tunel, který by od vlakového nádraží až ke koupališti Kyselka prakticky kopíroval řeku Bílinu. Na začátku i na konci by se napojoval na stávající silnici I/13 ve čtyřpruhovém uspořádání. I tak se ale jedná o extrémně finančně náročné řešení, které se nesetkává s ekonomickou efektivitou.

Ředitelství silnic a dálnic ČR se snaží najít takové řešení, které by tunelovou variantu dokázalo ekonomicky obhájit. „Za poslední dekády bylo prověřeno mnoho různých variant. Nyní navrhovaný tunel je již poslední možné řešení,“ je přesvědčený ředitel chomutovské Správy ŘSD ČR Martin Vidimský. Poloha Bíliny navíc nedává příliš mnoho možností, jak dopravu na páteřní silnici zkapacitnit.

Ačkoliv se ani současné tunelové řešení nesetkává s ekonomickou efektivitou, přesto se jedná o řešení, které má cenu sledovat. „Tunelová varianta není od ekonomické efektivity vzdálená natolik, abychom se nesnažili hledat řešení, která by nakonec splnila kritéria. V souvislosti s chystanými úpravami na silnici I/13 chceme stavbu tunelu v Bílině zahrnout do tahové ekonomické studie,“ řekl na jednání se zástupci města Bílina Michal Vrabec z Generálního ředitelství ŘSD ČR. V tahové studii chce ŘSD ČR zohlednit zejména plánované úpravy, které povedou ke zrychlení na silnici I/13 ze současných 90 na 110 km/h. Dále chce poukázat na chystanou novostavbu čtyřpruhové silnice I/13 mezi Nechvalicemi a Kladruby, tzv. Kladrubskou spojku, která spojí silnici I/13 se silnicí I/63, resp. dálnicí D8. Vznikne tak ucelený čtyřpruhový tah z dálnice D8 až do Chomutova s napojením na dálnici D7.

Tahovou ekonomickou studii chystá ŘSD ČR předložit Centrální komisi Ministerstva dopravy do poloviny tohoto roku. „Potřebujeme vyjádření komise, abychom eventuálně mohli pokračovat v přípravě projektu, zejména se jedná o získání potřebných podkladů pro posouzení vlivu stavby na životní prostředí,“ uzavřela jednání na radnici v Bílině Eva Semanová z úseku výstavby chomutovské Správy ŘSD ČR.

Starostka města Bílina Zuzana Schwarz Bařtipánová ocenila snahu ŘSD ČR, i když připustila, že obyvatelé Bíliny další odklady jen stěží unesou. Na druhou stranu poděkovala alespoň za malé vylepšení současného stavu, a to úpravou okružní křižovatky silnic I/13 a II/257, kde vznikl samostatný jízdní pás v přímém směru.



Vytvořeno 3.2.2021 13:33:29 | přečteno 0x | zofkova
 

Sloupec 01

Sloupec 02

Břežánská 50/4, 41831 Bílina
ePodatelna@bilina.cz

+420 417 810 811

č.ú. 19-1060440379/0800

IČ: 00266 230
DIČ: CZ 00266 230

ID Datové schránky: qdtb7vx

Sloupec 04

Partnerská města
Stropkov, obrázek se otevře v novém okně
Dippoldiswalde, obrázek se otevře v novém okně
Jaraczewo, obrázek se otevře v novém okně
 Bilgoraj, obrázek se otevře v novém okně
Novovolynsk, obrázek se otevře v novém okně
kobyli logo 01, obrázek se otevře v novém okně

 
load