Řešení životních situací :
- Žádost o nájem bytu
- Přechod nájmu bytu
- Povolení k podnájmu bytu
- Žádost o výměnu bytu
- Opravy bytů v nájmu
- Výpověď z bytu a převzetí bytu z nájmu
Tyto životní situace s vámi vyřešíme :
Kancelář č. 206 - agenda nájmu bytů – paní Procházková Jitka tel. 417 810 970
- Žádost o nájem bytu - formulář s podrobným vysvětlením k dispozici zde-postup podle vnitřní směrnice o přidělování městských bytů – v souladu se zákonem obcích č. 128/2000 Sb. A v souladu s § 665, 685,686 zákona č. 40/1964Sb. (dále jen OZ). Doklady: občanský průkaz, rozhodnutí soudu – např. o rozvodu manželství.
- Přechod nájmu bytu – v souladu s § 706,707,708 OZ. Doklady : občanský průkaz.
- Povolení k podnájmu bytu – dle § 719 OZ . Doklady: žádost do rady města s odůvodněním.
- Žádost o výměnu bytu – formulář k dispozici zde § 715 OZ. Doklady : stávající nájemní smlouvu, evidenční listy, doklady o úhradě nájmu za poslední 2 měsíce, popř. výpis listu vlastnictví- pokud jde o vlastníka bytu, či domu.
- Splátky dlužného nájemného – tiskopis „Uznání dluhu a dohoda o splátkách“ k dispozici zde – odst. 2 §711 OZ. Doklady: občanský průkaz
- Hlášení počtu osob v domácnosti – hlášení změny zde - §689 OZ. V případě přistěhování, či odstěhování z domácnosti je potřebný občanský průkaz a osobní účast dotčeného. V případě narození dítěte- jeho rodný list, v případě úmrtí – Úmrtní list.
Kancelář č. 205 závady, přejímky bytů – paní Charvátová Jana 417 810 974
Hlášení havárií mimo pracovní dobu : tel. 417 810 975
- Opravy bytů v nájmu – hlášení závad v domě telefonicky nebo osobně na místě – v souladu s § 687 OZ a Nařízením vlády č. 258/1995 Sb.
- Opravy domu- společných částí domu – ohlašovací povinnost dle § 692 OZ
- Výpovědi z bytu se podávají zde – formulář k dispozici dle § 710 OZ . Termíny převzetí bytu se domlouvají až po podání výpovědi zde, nebo telefonicky. Doklady : občanský průkaz, v případě úmrtí nájemce –úmrtní list.
Pronájem, výpůjčka nebytových prostor
Pojmenování (název) životní situace
- Pronájem, výpůjčka nebytových prostor
Základní informace k životní situaci
- Jedná se zejména o pronájmy a výpůjčky nebytových prostor v objektech města Bíliny, u kterých byl na vývěsce oznámen záměr pronájmu nebo výpůjčky
Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
- právnická osoba, fyzická osoba podnikající, fyzická osoba
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
- Podání písemné žádosti se specifikací požadavku žadatele - fyzicky do podatelny Městského úřadu Bílina, nebo písemně na adresu: Městský úřad Bílina, odbor nemovitostí a investic, Břežánská 50/4, 418 31 Bílina
Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
- Písemná žádost adresovaná odboru nemovitostí a investic je po zajištění potřebných podkladů předložena k projednání v radě města, žadatel je o závěrech jednání písemně informován
Na které instituci životní situaci řešit
- Městský úřad Bílina, odbor nemovitostí a investic, Břežánská 50/4, 418 31 Bílina
Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
- Jana Charvátová - odbor nemovitostí a investic, oddělení nemovitostí – nebytové prostory
Jaké doklady je nutné mít s sebou
- doporučujeme k žádosti přiložit kopii výpisu z živnostenského rejstříku, kopii výpisu z obchodního rejstříku nebo jiné listiny prokazující vznik subjektu, v případě zastupování plnou moc (pokud žadatel žádá jako podnikatel - fyzická nebo právnická osoba)
- průkaz totožnosti
Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
- podání žádosti, vyřízení žádosti (s výjimkou pronájmu formou výběrového řízení) je bezplatné
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
- pronájem či výpůjčka nebytového prostoru cca 2 až 3 měsíce
- Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
- Jiné odbory Městského úřadu Bílina, správci inženýrských sítí a jiné další subjekty dle charakteru žádosti (např. dodavatelé médií)
- Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
- V případě nutnosti doložení dalších potřebných podkladů bude žadatel vyzván telefonicky nebo písemně
Podle kterého právního předpisu se postupuje
- zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení)
zákon č. 116/1990 Sb., o nájmu a podnájmu nebytových prostor
zákon č. 40/1964 Sb., Občanský zákoník
Jaké jsou související předpisy
- Směrnice č. 14/99 o výši nájemného z nebytových prostor
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
- Opravné prostředky se neuplatňují - dle zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení) spadá konečné rozhodnutí o pronájmu či výpůjčce nemovitostí výhradně do kompetence Rady města Bíliny
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
- Zrušení nájemní smlouvy či smlouvy o výpůjčce, eventuelně smluvní pokuty dle smlouvy
Za správnost návodu odpovídá útvar
- Odbor nemovitostí a investic
Kontaktní osoba
Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
Popis byl naposledy aktualizován
Prodej, pronájem nemovitosti ve vlastnictví města Bílina
03. Pojmenování (název) životní situace
Prodej, pronájem nemovitosti ve vlastnictví města Bílina;
04. Základní informace k životní situaci
Jedná se o agendu týkající se prodeje nebo pronájmu nemovitostí ve vlastnictví města Bíliny;
05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Žadatel musí být fyzickou nebo právnickou osobou způsobilou k právům a povinnostem a právním úkonům;
06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Písemná žádost adresovaná stavebnímu úřadu – majetkoprávnímu oddělení je zaevidována a po zajištění potřebných podkladů předložena k projednání v orgánech města (tj. rada a zastupitelstvo města), žadatel je o závěrech jednání písemně informován;
07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Podání písemné žádosti se specifikací jejího předmětu na podatelnu MěÚ Bílina, Břežánská 50/4, 418 31 Bílina;
08. Na které instituci životní situaci řešit
Obec s rozšířenou působností – Městský úřad Bílina – stavební úřad – majetkoprávní oddělení (2. patro, kanc. č. 304);
09. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Kde: Městský úřad Bílina – stavební úřad – majetkoprávní oddělení;
Kdy: dle úředních hodin, popř. po tel. dohodě;
S kým: oprávněná úřední osoba na úseku majetkoprávního oddělení – Ing. Veronika Hýská, tel.: 417 810 888;
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Typ formuláře podle druhu záměru, na webových stránkách města Bíliny;
12.Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Bez poplatků;
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
V závislosti na jednání orgánů města a zajištění příslušných dokladů;
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další odbory MěÚ v Bílině, popř. jiné další subjekty;
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
V případě potřeby doložení dalších dokumentů bude žadatel vyzván písemně nebo telefonicky;
16. Elektronická služba, kterou lze využít
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
zákon č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů;
zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů;
zákon č. 116/1990 Sb., o nájmu a podnájmu nebytových prostor, ve znění pozdějších předpisů;
zákon č. 265/1992 Sb., o zápisech vlastnických a jiných věcných práv k nemovitostem, ve znění pozdějších předpisů;
zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů;
zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů;
Všechny zákony lze vyhledat na portálu veřejné správy;
18. Jaké jsou související předpisy
nejsou;
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky se neuplatňují konečné rozhodnutí spadá plně do kompetence orgánů města;
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Uplatnění smluvních pokut sjednaných ve smlouvách;
21. Potřebujete se k věci dozvědět víc? Na koho se obrátit
Dále se můžete obrátit na stavební úřad – majetkoprávní oddělení
22. Za správnost návodu odpovídá útvar
Stavební úřad – majetkoprávní oddělení;
23. Kontaktní osoba
24. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni